آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

2 فروردین 1402 | 11:35
[reading_time]

روش های مختلفی برای یادگیری زبان انگلیسی در کودکان و بزرگسالان وجود دارد که شما با یک سرچ ساده در مرورگر خود می توانید این روش ها را مشاهده کنید این در حالی است که کمتر مقاله ای در این باره نوشته شده است.

اگر شما هم دوست دارید که کودک دو زبانه داشته باشید و در منزل به فرزند دلبندتان انگلیسی را یاد بدهید، این مقاله را از دست ندهید چرا که ما در این نوشتار درصدد هستیم اطلاعات کاملی را در ارتباط با آموزش زبان انگلیسی برای کودکان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

برای آن که انگلیسی را در منزل به فرزند خود آموزش دهید نیازی نیست که حتما مدرک این زبان را داشته باشید و یا این که سطح زبان انگلیسی شما بالا باشد برای این کار کافی است که یادگیری را مشتاقانه دنبال کنید و فرزند خود را تشویق و تمجید نمایید، شور و هیجان شما کودتان را مشتاق به یادگیری زبان انگلیسی می کند.

اگر با چندین بار تمرین و آموزش فرزند شما قادر به یادگیری و تلفظ حروف نبود نگران نباشید زیرا فرزند شما برای آن که بتواند با زبان دوم آشنا شود و آن را به حافظه خود بسپارد به زمان مشخصی نیاز دارد، آموزش زبان انگلیسی برای کودکان سختی ها و دشواری های خاص خود را دارد و در برخی مواقع چالش برانگیز است و باید با تلاش و جدیت تمام این زبان را به آن ها آموزش دهید همان طور که می دانید کودکان حافظه بسیار خوبی دارند و زودتر از بزرگسالان زبان جدید و یا هر چیز دیگری را یاد می گیرند و نیازی نیست حتما برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان از روش های عجیب و غریب کمک بگیرید تنها کافی است مطالبی که در ادامه بازگو می کنیم را رعایت کنید تا بتوانید راحت تر از هر زمان دیگری کودک خود را با زبان انگلیسی آشنا کنید.

 

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان با یک برنامه ریزی روزانه صحیح

جهت آموزش زبان انگلیسی برای کودکان یک روش را انتخاب کنید و هر بار آن را تغییر ندهید تا کودک بتواند با آن انس بگیرید.

توجه داشته باشید جلساتی که برای آموزش کودک خود در نظر می گیرید کوتاه باشد و مدام آن را تکرار کنید و از جلسات طولانی بپرهیزید. بهتر است برای اول کار در صورتی که فرزند شما کودکی خخرسال است روزانه 15 دقیقه با او وقت بگذرانید و در طول روز کلماتی را که کودک خود یاد داده اید را به طرق مختلفی یاد آوری کنید و با گذشت زمان می توانید مدت زمان بیشتری را به آموزش فرزند خود اختصاص دهید اما توجه داشته باشید که جلسات نباید تکراری و خسته کننده باشند و کودک را از این زبان دلزده کنند، کارشناسان ما در مجموعه آرتا انگلیش همواره بر این نکته تاکید دارند که جهت آموزش زبان انگلیسی برای کودکان بهتر است که آموزشات خود را متنوع کنید و برای اثر بخشی بیشتر آموزشات حتما با کمک شعر این زبان را به آن ها یاد دهید، بسیاری از کودکان در صورتی که بدانند قرار است چه کاری را انجام دهند با اطمینان خاطر بیشتری آن را انجام می دهند و با آن احساس راحتی می دهد برای مثال برای کودک خود قبل از خواب یک داستان انگلیسی بخوانید و یا این که بعد از خواب نیمرزی بهتر است یک بازی انگلیسی با کودک خود انجام دهید شعر بخوانید و یا این که حروف الفبا را با همدیگر مرور کنید.

استفاده از روش های خلاقانه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

از روش‌های خلاقانه برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان استفاده کنید. هرچه خلاقیت شما بیشتر باشید تمرکز و یادگیری فرزند شما نیز افزایش پیدا می کند، دانشمندان  و محققان بسیاری با انجام تحقیقات مختلف این امر را اثبات کرده اند که برخی از روش ها می توانند حواس پنج گانه کودک را درگیر کند و اطلاعات با سرعت ببیشتری به حافظه بلند مدت او منتقل می شود. ما در ادامه به برخی از این روش ها اشاره خواهیم کرد که با انجام آن ها حواس پنج گانه فرزند خود را تقویت کنید.

راستی در مجموعه “مثل یک انگلیسی حرف بزن“ما تمام قواعد و گرامر و اسپیکینگ و… زبان انگلیسی رو از مقدماتی تا پیشرفته بهتون آموزش میدیم😊 در پیج اینستاگرام هم همراه ما باشید.

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان همراه با بازی

از بهترین روش ها جهت آموزش زبان انگلیسی برای کودکان در سنین خردسالی و یا حتی دبستان استفاده از بازی های متنوع است این بازی ها می توانند یادگیری را برای کودک لذت بخش تر کنند زیرا با کمک آن می توانند علاوه بر تقویت حس رقابت، تلاش برای دستیابی به هدف را نیز درک می کنند و با برنده شدن در بازی کودک حس قدرت می کند و در می باد که کار مهمی را انجام داده است.

بهتر است بدانید در صورتی که آموزش شما برای کودک دبستانی اجباری باشد و این حس در او پیدا شود که باید آن را به اجبار یاد بگیرد او تمایلی از خود برای یادگیری نشان نمی دهد بنابراین بهتر است به او این امر تلقی شود که یادگیری زبان نیز همانند دیگر فعالیت های خارج از مدرسه همانند ورش کردن، رقصیدن و یا بازی کردن باشد تا لذت کافی را از آموزش ببرد.

بازی‌های بسیاری هستند که جهت آموزش زبان انگلیسی برای کودکان می توانید از آن ها استفاده کنید که از پر طرفدار ترین آن ها می توان به بازی های زیر اشاره کرد:

Simon Says

این بازی   می تواند مهارت گوش دادن را در کودکان تقویت کند و از آن برای آموزش قسمت های مختلف بدن (“Simon says touch your head“) استفاده کنید و با اضافه کردن حروف (“Simon says put your foot on your chair”) بخش های مختلف بدن را به کودک خود آموزش دهید.

Mother May I

استفاده این بازی برای مادرانی که تمایل دارند مهارت صحبت کردن و همچنین صفات مختلف را به کودک خود آموزش دهند کاربردی است.

Memory

از بازی مموری می توان برای یادگیری واژگان استفاده کرد. برای این کار کافی است یک واژه را بر روی یک کارت بنویسید و تصویر آن را بر روی کارت دیگر بکشید همچنین شما می توانید از این روش واژه های مترادف و متضاد ده شده منظور آن را برساند و واژه آن را برای شما بیان کند.

 

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان با شعر و آهنگ

آهنگ ها روشی بسیار موفق جهت آموزش واژگان جدید به کودک هستند و بهترین زمان برای گوش دادن آهنگ ها زمانی است که واژه جدیدی را به کودک یاد داده اید.

“۷ Days A Week” – شما می توانید با کمک این شعر روزهای هفته را به کودک خود آموزش دهید.

 “If You’re Happy” – جهت یادگیری احساسات

“Put on Your Shoes” – جهت آموزش لباس

“Rainbow Song” – جهت آموزش رنگ ها از شعر مورد نظر کمک بگیرید.

در صورتی که کودک شما از قبل با واژگان انگلیسی آشنایی دارد می توانید از شعرهایی که پیچیدگی بیشتری دارند نیز استفاده کنید که ما در ادامه به برخی از این آهنگ ها اشاره خواهیم کرد.

“Let’s Go to the Zoo” – جهت یادگیری نام حیوانات

“I See Something Pink” – جهت آشنایی با رنگ ها

“One Little Finger” – یادگیری اعضای مختلف بدن

 “Colors Song‏” ‏- آمورزش رنگ ها با شعر

شما می توانید متن شعرهای مورد نظر را در گوگل سرچ کنید و تلفظ صحیح آن ها را پیدا کنید و با کمک کودک خود آن ها را بخوانید بعد از گذشت مدت زمانی که فرزندتان شعر را توانست به تنهایی بخواند شما قسمتی از آن را بخوانید و از کودک خود درخواست کنید که آن را ادامه دهد.

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان با کمک داستان

جهت  آموزش واژگان جدید به کودکان، می توانید از داستان های متنوعی استفاده کنید، همچنین می توانید از فرزند خود بخواهید کتاب داستان خود را به برای دوستانش با زبان انگلیسی بخواند.

اگر خودک شما خردسال است بهتر است بعد از خواندن داستان از تصاویر آن نیز جهت یادگیری بیشتر استفاده کنید شما باید خوانن این کتاب را تا زمانی ادامه دهید که کودکتان با تمامی واژه های جدید آشنایی کاملی پیدا کند.

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان با  انجام فعالیت‌ های هنری

شما با این روش می توانید به راحتی فرزند خود را به زبان انگلیسی علاقمند کنید، بهتر است کارهای هنری را در ابتدا و یا انتهای آموزش خود انجام دهید و بعد از هربار یادگیری واژه جدید از آن ها بخواهید واژه مورد نظر را نقاشی کنند و با آن ها درباره این امر صحبت کنید و نظر آن ها را جویا شوید. برای مثال شما می توانید با پرسیدن سوالاتی نظیر “?What color is this” ( از چه رنگی استفاده می کنند) توجه آن ها را رنگ ها جلب کنید و هزاران سوال دیگر در ارتباط با نام میوه ها، حیوانات، شغل ها و غیره آن ها را ترغیب به یادگیری بیشتر کنید شما می توانید همزمان با نقاشی واژه ها از آن ها بخواهید نقاشی مورد نظر را همانند لیبل بر روی واژه بچسباند.

شما می توانید اطلاعات لازم را در خصوص آموزش زبان انگلیسی برای کودکان با همکاران ما در مجموعه آرتا انگلیش ارتباط برقرار کنید و اطلاعات لازم را در خصوص موارد عنوان شده دریفت کنید.

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان با کمک اپلیکیشن

امروزه کودکان علاقه بسیاری به گوشی های هوشمند دارند و شما می توانید با نصب اپلیکیشن های هدفمند زبان انگلیسی آن ها را تقویت کنید استفاده از این برنامه ها با توجه به آن که متناسب با سنین کودکان طراحی و تمامی موارد در آن ها رعایت شده است نقش بسیار مهمی در یادگیری عمیق کودکان دارد. در مجموعه آرتا انگلیش برترین اساتید زبان انگلیسی حضور دارند که با کمک آن ها می توانید از آن ها در ارتباط با بهترین اپلیکیشن سوال کنید.

استفاده از فیلم‌ های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان با کمک فیلم ها نمونه ای دیگر از روش هایی است که شما می توانید از ان برای یادگیری کودک خود استفاده کنید توجه داشته باشید که در زمان انتخاب این فیلم ها حتما به سطح دانش کودک توجه داشته باشید.

استفاده از فیلم ها برای آموزش در وهله اول می تواند مهارت گوش دادن و درک مطلب در کودکان را تقویت کند.

همان طور که می دانید در بسیاری از انیمیشن ها از رنگ های مختلفی استفاده شده است از این رو می تواند چشم آن ها را با رنگ ها بیشتر آشنا کند همچنین شما می توانید برای کودکانی که قادر به خواندن هستند از فیلم های متناسب با سطح دانش آن ها همراه با زیر نویس استفاده کنید.

شما بعد از پایان برنامه بهتر است در ارتباط با محتوای فیلم با کودک خود صحبت کنید این امر منجر می شود که کودک شما به محتوای فیلم هم توجه داشته باشد.

نکات مهم جهت آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

در صورتی که شما هم تمایل دارید که انگلیسی را به کودک خود آموزش دهید و مودکی دوزبانه داشته باشید بهتر است به نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم توجه داشته باشید.

در وهله اول به کودک خود اعتماد کنید و او را برای یادگیری زبان انگلیسی تشویق کنید. توجه داشته باشید هرگز با اجبار چیزی را به کودک خود یاد ندهید و آن ها با تکرار کلمات اشتباه تنبیه نکنید بلکه آن ها را برای واژگان جدیدی که یاد گرفته اند تشویق کنید.

بهتر است در زمان آموزش همواره با بازی و شعر مطلب جدید را به کودک خود آموزش دهید وفضایی شاد را برای آن ها به وجود بیاورید.

می توانید جهت یادگیری کودک خود ابتدای کار آموزش انگلیسی را از منزل خود شروع کنید برای این کار کافی است که کارتون های انگلیسی را با کودک خود تماشا کنید و به اهنگ های انگلیسی گوش دهید

زبان انگلیسی را به خانه بیاورید

کتاب‌های انگلیسی در خانه بخوانید، کارتون‌های انگلیسی با فرزندانتان ببینید و آهنگ‌های انگلیسی گوش کنید. فرزندانتان هر چه بیشتر انگلیسی بشنوند راحت‌تر آن را یاد می‌گیرند. اصولا ما زبان مادری‌مان را هم به همین شکل یاد گرفته‌ایم. کسی ما را به مدرسه یا کلاس نبرده است ولی ما راحت صحبت می‌کنیم و به خوبی می‌توانیم ارتباط برقرار کنید. اگر محیط شامل المان‌هایی از زبان انگلیسی باشد، فرزندان به راحتی می‌توانند آن را یاد بگیرند و با آن ارتباط خوبی برقرار کنند.

مراحل یادگیری کودک را جدی دنبال کنید.

مطالب جدیدی را که به کودک خود آموزش می دهید دنبال کنید با انجام این کار به آن ها نشان می دهید که یادگیری آن ها برای شما اهمیت بالایی دارد در صورتی که در زمان آموزش و بعد از آن کاری کنید که فرزند شما از روند آموزش زبان انگلیسی لذت ببرد آن ها هرگز یادگیری زبان انگلیسی را رها نمی کنند و آن را نوعی تفریح برای خود می دانند و دائما در تلاش هستند که مطالب جدیدی را یاد بگیرند.

سخن پایانی

امروزه یادگیری زبان انگلیسی از اهمیت بسیاری دارد از این رو بهتر است از همان زمان کودکی آموزش زبان انگلیسی برای کودک خود را شروع کنید و برای آن که در این زمینه موفق شوید می توانید به سایت آرتا انگلیش مراجعه کنید و از مطالب آن نهایت استفاده را ببرید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

SPIN TO WIN!

  • برای گرفتن کد تخفیف مجموعه‌ها شانست رو امتحان کن!
بزن بریم!
Never
Remind later
No thanks