دوره انگلیسی روان در 6 ماه

22 اسفند 1401 | 10:18
[reading_time]

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به زبان انگلیسی علاقه دارید اما وقت یادگیری آن را ندارید ما به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید زیرا در این نوشتار قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه زبان انگلیسی را در مدت زمان اندکی یاد بگیرید و اطلاعاتی را در خصوص دوره انگلیسی روان در 6 ماه در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم. با ما در آرتا انگلیش همراه باشید.

یادگیری زبانی جدید غیر از زبان مادری نیازمند تلاش های مکرر است و در این حین امکان دارد سوالات متفاوتی برای شما علاقه مندان به زبان انگلیسی به وجود بیاید که ما در ادامه به برخی از این سوال ها اشاره خواهیم کرد.

چه مدت زمانی طول می کشد که یک فرد مبتدی بتواند زبان انگلیسی را به صورت پیشرفته یاد بگیرد؟

چه زمانی می توان انگلیسی را به صورت روان صحبت کرد؟

بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی چه سنی است؟

و صدها سوال دیگر

دوره انگلیسی روان در 6 ماه به چه صورت است؟

بسیاری از اساتید و صاحب نظران عقیده دارند که زبان آموزان می توانند در عرض شش ماه به زبان انگلیسی و یا هر زبان غیر زبان مادری تسلط پیدا کنند و در برخی مواقع بسیاری از کارشناسان نیز به این امر اشاره دارند که تقویمی را بردارید و تاریخ روزی که زبان مورد نظر را شروع کرده اید و شش ماه بعد را  علامت بزنید و مطمئن باشید که در این مدت زمان شما به راحتی توانسته اید زبان مورد نظر خود را یاد بگیرید.

شاید برای برخی از افراد که تا کنون اقدام به یادگیری زبان جدید نکرده اند عجیب باشد که تنها با 6 ماه می توانند زبانی جدید را یاد بگیرند این افراد با خود فکر می کنند که یادگیری دستور زبان، تعداد کلمات بالا و حتی یادگیری الفبا کاری بسیار سخت و طاقت فرسا است و باید سالیان سال فرد تلاش کند تا بتواند زبانی غیر از زبان مادری را یاد بگیرد اما این تفکر کاملا اشتباه است و فرد نیازی نیست سال ها تلاش کند تا زبان جدید را یاد بگیرد.

بارها شنیده ایم که افرادی هستند که از سنین پایین نیز به چندین زبان زنده دنیا تسلط دارند مسلما این افراد مدت زمان بسیاری را صرف یاد گیری زبان نکرده اند در صورتی که اگر یادگیری زبان به سال ها تلاش نیاز داشت یک کودک نمی توانست به چندین زبان مسلط شود.

 

سفر هزار کيلومتری با يک قدم شروع می‌شود! همين الان يک قدم بردار!

 

امکان یادگیری زبان انگلیسی در 6 ماه وجود دارد؟ یا خیر

با خواندن این عنوان که دوره انگلیسی روان در 6 ماه این سوال برای بسیاری از افراد به وجود می آید که آیا این ادعا صحت دارد؟ زمانی صحبت از آموزش زبان انگلیسی می شود بسیاری از متخصصان چون کریس لونسدیل، تیم فریس و بنی لوئیس که افراد با تجربه و کاردانی در این مورد هستند نیز بر این باور هستند که می توان زبان انگلیسی را در طول 6 ماه یاد گرفت و در برخی مواقع نیز برخی از کارشناسان بر این باور هستند که امکان یادگیری زبان انگلیسی در 3 ماه نیز وجود دارد چرا که هر کدام از این افراد رویکرد های خاص خود را جهت یادگیری زبان دارند و به دنبال این هستند که با ساده ترین راهکارها انگلیسی را به زبان آموزان آموزش دهند اما چیزی که حائز اهمیت است این است که در تمامی این استراتژی ها برای یادگیری سریع زبان راه حل های مشترکی وجود دارد که با به کار بردن این راهکارها می توان در کوتاه ترین زمان ممکن می توان به زبان مورد نظر تسلط پیدا کرد.

ما در سایت آرتا انگلیش قصد داریم برای شما موضوعاتی را عنوان کنیم که بسیاری از اساتید در مورد یادگیری سریع زبان انگلیسی ارائه می دهند. توجه داشته باشید که با روش های گفته شده شما نیز می توانید دوره انگلیسی روان در 6 ماه را فرا بگیرید.

راستی در مجموعه “مثل یک انگلیسی حرف بزن“ما تمام قواعد و گرامر و اسپیکینگ و … زبان انگلیسی رو از مقدماتی تا پیشرفته بهتون آموزش میدیم😊 در پیج اینستاگرام هم همراه ما باشید.

 

اصول و روش های یادگیری زبان انگلیسی توسط کریس لوندسیل به چه صورت است؟

کریس لوندسیل صحت ادعای خود را با ارائه رویکردهایی که می تواند یادگیری زبان را سریع تر کند تایید می کند این کارشناس معتقد است که باید مطابق با استانداردها و قوانین پیش رفت تا در 6 ماه زبان مورد نظر خود را یاد بگیرید از مهم ترین روش های کریس لوندسیل برای یادگیری سریع زبان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در ابتدای کار بهتر است به مکالمات زبان مورد نظر گوش دهید.
  • برای آن که بتوانید درک درستی از مطلب بیان شده داشته باشید باید معنی تک به تک کلمات را بدانید هر چند شما با حالت های چهره، زبان بدن و رفتار تا حدودی می توانید معنی کلمات را حدس بزنید و مطالب گفته شده را به خوبی درک کنید.
  • کلمات اصلی که در مکالمات وجود دارد تمرکز داشته باشید این امر به بدان معنا است که شما باید تمرکز خود را بر روی واژگانی بگذارید که بیشترین کاربرد را در زندگی روزمره دارند، لوندسیل می گویند که کلمات پر تکرار جملات بسیار مهمی برای افرادی است که قصد یادگیری زبان را دارند بنابراین با یادگیری آن ها و حفظ کلمات مشابه می توانید مکالمات روزمره خود را به راحتی انجام دهید بدون آن که وقت اضافی برای یادگیری دیگر کلمات سپری کنید.
  • برای خود یک شریک زبان پیدا کنید، یعنی این که یک هم صحبت برای خود پیدا کنید که با زبان جدید بتوانید با وی ارتباط برقرار کنید شما می توانید از افرادی که با شما در جلسه های یادگیری زبان شرکت می کنند نیز کمک بگیرید و یا با افرادی که در این زمینه مهارت بالایی دارند ارتباط برقرار کنید در هر دو مورد گفته شده می توانید یک شریک زبان برای خود برای صحبت کردن پیدا کنید و با آن ها مکالمات روزمره خود را انجام دهید.

هر چند لوندسیل رویکردهای دیگری را جهت دوره انگلیسی روان در 6 ماه ارائه داده است که در این نوشتار تنها به این موارد اکتفاء می کنیم. ما این اطمینان را به شما نمی دهیم که با انجام مراحل فوق سرعت یادگیری شما افزایش پیدا می کند و یا این که شما در عرض 6 ماه می توانید زبان مورد نظر را یاد بگیرید یا خیر ؟

لوندسیل برای یادگیری زبان در مدت زمان گفته شده پاسخ دقیق و مناسبی ندارد اما می توانبد از اقدامات گفته شده جهت برنامه ریزی و نحوه مطالعه خود برای یادگیری سریع زبان استفاده کنید.

رویکردهای بنی لوئیس جهت یادگیری سریع زبان

بنی لوئیس وبلاگ نویس ایرلندی در زمینه دوره انگلیسی روان در 6 ماه و یا کمتر این نظریه را دارد که فرد می تواند در مدت زمان3 الی 6 ماه می تواند زبان انگلیسی را یاد بگیرد این وبلاگ نویس ایرلندی خود به چندین زبان زنده دنیا مسلط است و برای آن که سرعت یادگیری شما افزایش پیدا کند راهکارهایی را ارئه می دهد که ما در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • استعداد برای یادگیری زبان غیر از زبان مادری نمی تواند نقش تعیین کننده ای در یادگیری شما داشته باشد این کارشناس در بسیاری از سمینارهای خود می گوید قبل از آن که اقدام به یادگیری زبان اسپانیایی کند تصور می کرد هیچ گونه پیشرفتی در این زمینه ندارد و تمامی تلاش هایی که می کند فایده ای ندارد اما با گذشت مدت زمان اندکی توانست به این زبان تسلط کاملی پیدا کند.
  • در برخی از زبان ها ساختاری نزدیک به هم دارند و در بسیاری مواقع کلماتی مشابه با ریشه یکسان دارند برای نمونه در زبان انگلیسی واژه هایی هستند که با واژه tion به اتمام می رسند که این امر در زبان های چون اسپانیایی و ایتالیایی نیز صدق می کند شما به عنوان یک زبان آموز می توانید کلمات بسیاری که به ملیت های مختلف هستند می توانید تشخیص دهید هر چند کلمات دیگری چون کوکاکولا، فانتا و غیره در بسیاری از مشترک هستند.
  • شما می توانید برای یادگیری از زبان از اینترنت نیز استفاده کنید تا بتوانید در مدت زمان کمتری با بسیاری از افراد ارتباط برقرار کنید، در یک شهر تنها شما نیستید که به زبان انگلیسی علاقه دارد و تمایل دارد که آن را یاد بگیرد بنابراین با کمک اینترنت و شبکه های اجتماعی می توانید این افراد را شناسایی کنید و با آن ها ارتباط برقرار نمایید در صورتی که نتوانستید این افراد را در شبکه اجتماعی پیدا کنید می توانید از هم کلاسی های خود نیز کمک بگیرید و به طور روزانه با آن ها مکالمه داشته باشید این امر به یادگیری سریع زبان کمک می کند و تسلط شما به زبان مورد نظر را افزایش می دهد.
  • شما می توانید برای آن که کلمات را به خاطر بسپارید و آن ها را فراموش نکنید می توانید از نشانه ها نیز استفاده کنید این نشانه می تواند متغیر باشد برای نمونه یک ملودی و یا هر چیز دیگری متفاوت باشد.
  • اهداف هوشمند را برای خود مشخص کنید این اهداف می تواند خاص، قابل اندازه گیری، بلند پروازانه، واقع بینانه و محدود به زبان باشد این اهداف باید به گونه ای انتخاب شود که شما را دلزده و مایوس نکند و توانایی های شما را به چالش بکشد.
  • همانند لوندسیل این کارشناس نیز معتقد است که شما باید با زبان مورد نظر خود در ابتدای کار صحبت کنید و استرس این که اشتباه صحبت کنید را نداشته باشید و هیچ وقت خجالت نکشید لوئیس این مورد را یکی از راهکارهایی معرفی کرده است که توانسته به موفقیت او در یادگیری زبان های مختلف کمک کند معرفی کرده است .
رویکردهای تیم فریس برای دوره انگلیسی روان در 6 ماه ‏

تیم فریس همانند دیگر اساتید صاحب فن رویکردهای خاص خود را برای یادگیری زبان ارائه می دهد، تیم فریس برای یادگیری سریع زبان به اصل پارتو یا همان قانون بیست هشتاد معتقد است و نگاهی متفاوت تر نسبت به این موضوع دارد و جهت یادگیری سریع زبان سه راهکار اساسی را عنوان کرده است که شما را با آن ها آشنا می کنیم.

اثر بخشی: مطالب آموزشی را انتخاب نمایید که مطابق با اهداف شما باشد.

پایبندی: برای یادگیری زبان انگلیسی انگیزه خود را حفظ کنید و یادگیری را اولویت کار خود قرار دهید تا به روال یادگیری پایبند باشید.

کارایی: مطالعه و یادگیری می تواند سرعت یادگیری شما را افزایش دهد و موفقیت شما در آینده را تضمین کند.

از مهم ترین نکات در رویکرد تیم فریس این است که این فرد به قانون هشتاد بیست معروف است و این بدان معنی است که هشتاد درصد از نتایج هر کاری از بیست درصد ورودی آن به وجود می آید او این اصل برای یادگیری سریع زبان انگلیسی نیز استفاده می کند همچنین این کارشناس زبان انگلیسی عنوان می کند که برای موفقیت بیشتر در این زمینه بهتر است که اطلاعات خود را در ارتباط با زبان انگلیسی ارتقا دهید.

 

برای یادگیری سریع در دوره انگلیسی روان در 6 ماه ‏ باید چه کارهایی انجام داد؟

همان طور که در سطرهای بالا برسی کردیم هر فردی رویکرد خاص خود را برای سرعت یادگیری زبان دارد اما در میان تمامی آن ها نیز مواردی وجود دارد که مشترک است که ما در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • جهت یادگیری بهتر است از همین امروز از زبان مورد نظر برای مکالمات روزمره خود استفاده کنید.
  • نکاتی که بیشترین اهمیت و کاربرد را در زبان انگلیسی دارند را شناسایی کرده و آن ها را یاد بگیرید.
  • برای یادگیری سریع تر زبان انگلیسی بهتر است که اهداف Smart را مشخص کنید همان طور که در جریان هستید بیشتر یادگیری ها در حین صحبت کردن، گوش دادن، خواندن و نوشتن اتفاق می افتد.
  • گرامر و دستور زبان مختص به زبان انگلیسی را یاد بگیرید.
  • یادگیری زبان انگلیسی را به فعالیتی لذتبخش برای خود تبدیل کنید.

سخن پایانی

زبان انگلیسی را می توان زبان جهانی دانست که بسیاری از ملل با استفاده از آن با هم دیگر ارتباط برقرار می کنند از این رو یادگیری آن اهمیت بسیاری دارد. شما با مراجعه سایت آرتا انگلیش می توانید از مشاوران با تجربه و متخصص ما اطلاعات لازم را در ارتباط با دوره انگلیسی روان در 6 ماه ‏دریافت کنید و دیگر نگرانی بابت یادگیری زبان انگلیسی نداشته باشید .

سفر هزار کيلومتری با يک قدم شروع می‌شود! همين الان يک قدم بردار!

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

SPIN TO WIN!

  • برای گرفتن کد تخفیف مجموعه‌ها شانست رو امتحان کن!
بزن بریم!
Never
Remind later
No thanks