یادگیری آسان زبان انگلیسی

17 اسفند 1401 | 14:42
[reading_time]

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارید زبان انگلیسی را به آسانی یاد بگیرید با ما همراه باشید چرا که قصد داریم روش های یادگیری آسان زبان انگلیسی که در بسیاری از موسسات آموزش زبان را به شما دوستان عزیز معرفی کنیم.

در این صفحه از آرتا انگلیش در صدد هستیم اطلاعاتی را در خصوص یادگیری آسان زبان انگلیسی در اختیار شما کاربران قرار دهیم. با ما همراه باشید.

نکاتی که برای شروع یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک می کند به شرح زیر است:

همان طور که می دانید همیشه آغاز یک کار دشوار است و استرس های خاص خود را دارد و در برخی مواقع امکان نا امیدی فرد نیز وجود دارد اما بهتر است برای یادگیری زبان انگلیسی صبور باشید و اهداف خود را گم نکنید و بر روی آن ها تمرکز داشته باشید تا بتوانید با جدیت آن ها را دنبال کنید ما در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که می تواند به موفقیت شما کمک کند و مدت زمان یادگیری شما را کاهش دهد.

  • لیست کاملی از نیازهای خود تهیه کنید.
  • هدف های کوتاه مدت و بلند مدت خود را شناسایی کنید.

توجه داشته باشید که این اهداف باید ارزیابی شوند و برای آن ها تاریخ شروع و پایانی مشخص کنید این امر به شما کمک می کند که شما که برنامه ریزی دقیق تری داشته باشید تا بتوانید به اهداف خود ریع تر برسید.

  • یک دستور کار برای خود تنظیم کنید.

شما برای رسیدن به اهداف خود به چه مدت مطالعه نیاز دارید؟ جواب به این سوال برایهر فردی متفاوت است، برای آن که بتوانید جوابی دقیق برای این سوال داشته باشید بهتر است واقع بین باشید برای نمونه اگر شما 60 ساعت در طول روز کار می کنید این امکان وجود ندارد که بتوانید 40 ساعت در هفته را به مطالعه اختصاص دهید بهتر است عجول نباشید و به صورت منظم مطالعه داشته باشید، از چه منابعی برای مطاله خود استفاده می کنید؟ از دیگر سوال های مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید منابع باید به گونه ای انتخاب شوند که برای شما مفید باشد و به یادگیری شما کمک کند.

  • به پروسه یادگیری خود متعهد باشید.

یادگیری زبانی غیر از زبان ملی و مادری انگیزه بسیار زیادی دارد بهتر است که انگیزه کافی را برای شروع و ادامه یادگیری خود داشته باشید زمانی که به این اطمینان رسیدید بهتر است یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنید.

  • برای آن که یادگیری شما با موفقیت بیشتری همراه باشد بهتر است از ابزارهای مختلفی استفاده کنید، امروزه منابع بی شماری چون فیلم، اخبار، موسیقی، پادکست و غیره وجود دارد که شما می توانید از آن ها نهایت استفاده را ببرید و جهت تقویت زبان از آن ها استفاده نمایید.
  • یادگیری زبان انگلیسی را به امری لذتبخش تبدیل کنید.

کارهایی که با لذت انجام می شوند میزان موفقیت بیشتری به دنبال دارند از این رو بهتر است یادگیری زبان انگلیسی را به کاری لذتبخهش برای خود تبدیل کنید در صورتی که از یادگیری لذت نمی برید بهتر است که بدانید روش درستی را برای یادگیری پیدا نکرده اید شما می توانید برای آن که لذت کافی را از این کار ببرید بهتر است برای خود جایزه در نظر بگیرید تا انگیزه لازم را برای یادگیری آسان زبان انگلیسی داشته باشید.

  • دانسته های خود را بیازمایید

علاوه بر تمرین هایی که در دوره یادگیری زبان انجام می دهید بهتر است همواره خود دانش خود را محک بزنید و از ارزیابی پیشرفت خود هراسی نداشته باشید شاید این کار در ابتدا برای شما مشکل به نظر برسد اما اگر بتوانید دانش خود را محک بزنید اعتماد به نفس شما در زمان صحبت انگلیسی نیز افزایش پیدا می کند.

 

سفر هزار کیلومتری با یک قدم شروع می‌شود! همین الان یک قدم بردار!

 

نکاتی برای یادگیری زبان انگلیسی پایه

برای یادگیری زبان انگلیسی پایه بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:

ABCs and 123s*

اولین گام برای یادگیری زبان انگلیسی آشنایی با حروف الفبای آن است، همان طور که در جریان هستید اولین حرف انگلیسی با A شروع و با Z پایان می یابد که مجموع آن 26 حروف است شما می توانید برای یادگیری بهتر با آهنگ ABC می توانید تمرین کنید و با ساده ترین روش ممکن حروف انگلیسی را یاد بگیرید.

همچنین بهتر است برای یادگیری سریع تر زبان انگلیسی با اعدا انگلیسی نیز آشنا باشید، یادگیری تلفظ و نوشتن آن در زندگی روزمره می تواند برای شما بسیار مفید باشد و نگرانی بابت فروشگاه رفتن ندارید.

  • آشنایی با دستور زبان مقدماتی

زبان انگلیسی نیز همانند هر زبان دیگری دستور زبان خاص خود را دارد این زبان دارد هشت قسمت اساسی است که بیشترین کاربرد را برای شگل کیری کلمات دارد در واقع این هشت قسمت شامل اسم ، ضمیر ، صفت ، فعل ، قید ، ربط ، حرف اضافه و حرف است.

برای آن که بتوانید با دستور زبان انگلیسی آشنایی کاملی پیدا کنید بهتر است از مطالبی که در ارتباط با گرامر وجود دارد مطالعه کنید تا بتوانید نحوه استفاده درست از کلمات و افعال را بدانید برای نمونه شاید با مطالعه گرامر به این نتیجه می رسید که چه زمانی می توان از از any یا some استفاده کرد و یا این که  چه تفاوتی میان in، to، on، و at وجود دارد؟ موارد گفته شده تنها بخش کوچکی از نکاتی است که باید در زمان استفاده آن ها را رعایت کنید.

  • یادگیری صحیح املاء کلمات

لازم به ذکر است برای آن که بتوانید املا صحیحی داشته باشید باید مطالعه بالایی داشته باشید.

ترفندهای بسیاری برای املای صحیح کلمات وجود دارد زیرا کلمات آن طور که نوشته می شوند خوانده نمی شوند و در برخی موارد امکان دارد که تلفظ کلمات یکسان باشد اما نوشتن آن ها با هم دیگر متفاوت باشد و معناهای مختلفی را نیز به دنبال داشته باشد برای نمونه می توان به کلماتی چونto ، two و too و غیره اشاره کرد.

برای افرادی که به تازگی به یادگیری زبان انگلیسی روی آورده اند امکان دارد موارد این چنینی آن ها را دلسرد کند نگران نباشید با مطالعه کامل شما می توانید به درستی با این مشکل مقابله کنید.

  • آشنایی کاملی با افعال ، قیدها و صفت ها

از مهم ترین کلمات در زبان انگلیسی که باید به آن توجه داشته باشید می توان افعال، قیدها و صفت ها را نام برد که هر کدام از آن ها کاربردهای مختلفی دارند و آشنایی با آن ها می تواند برای افرادی که به تازگی به یادگیری زبان انگلیسی روی آورده اند مناسب باشد.

برای نمونه ما در ادامه اطلاعاتی را در این باره در اختیار شما کاربران عزیز قرار می دهیم.

افعال

این کلمات عملی هستند که به ما در خصوص اتفاق هایی که در گذشته، حال و آینده امکان دارد به وجود می آید  اطلاعات لازم را می دهد از مهم ترین افعال کمکی که در بسیاری از جملات وجود دارد می توان به be، do، و have  اشاره کرد .

قیدها

قیدها بیشتر قصد توصیف کردن را دارند و بیشتر شامل کلماتی چون quickly (سریع) ، never (هرگز) و above (بالاتر) را شامل می شود.

صفت

صفت ها بیشتر قصد توصیف اشیا و افراد را دارند و برای شما بیان می کند که آن ها چگونه خستند و چه خصوصیاتی دارند.

 

مهارت های تقویت زبان انگلیسی

برای یادگیری آسان زبان انگلیسی باید چهار مهارت (گوش دادن‌، صحبت کردن‌، خواندن‌، نوشتن) را تقویت کنید که ما در ارتباط با تقویت مهارت ها در ادامه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما کاربران عزیز قرار می دهیم.

بیشتر افرادی که قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارند تمایل دارند که از این زبان برای برقراری ارتباط استفاده کنند اگر شما هم قصد دارین جهت برقراری ارتباط زبان انگلیسی را یاد بگیرید بهتر است که مهرت های گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن خود را تقویت کنید تقویت این مهارت ها بهخ شما کمک می کنند که به راحتی زبان انگلیسی را یاد بگیرید، توجه داشته باشید که تقویت یکی از چهار مهارت گفته شده نمی تواند به تنهایی کارساز باشد بلکه شما باید چهار مهارت گفته شده را تقویت کنید برای نمونه شما باید قبل از آن که بتوانید بنویسید قادر به خواندن باشید و قبل از آن که صحبت کنید نیز بتوانید مفاهیم را درک کنید که درک این مفهایم مستلزم فهمیدن معانی است بنابراین می توان چهارت مهارت را در دو گروه ورودی و خروجی قرار داد.

ورودی که شامل گوش دادن ( گوش دادن) و خواندن( ورودی چشم) هستند و خروجی که شامل نوشتن ( خروجی از دست) و صحبت کردن ( خروجی از دهان) ، بنابراین شما ابتدا باید بتوانید ورودی ها را درک کنید تا بتوانید خروجی درستی داشته باشید توجه داشته باشید که این دو گروه بر هم دیگر تقدم ندارند بنابراین برای آن که بتوانید و ورودی و خروجی درستی داشته باشید باید چهار مهارت گفته شده را به درستی تقویت کنید.

 

تقویت مهارت ها برای یادگیری آسان زبان انگلیسی به چه صورت است؟

حال شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که برای توقیت مهارت ها باید چه کاری انجام داد؟

 

چگونه می توان مهارت گوش دادن و صحبت کردن را تقویت کرد؟

برای تقویت این مهارت روش های مختلفی وجود دارد که ما در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • گوش دادن به برنامه های رادیویی
  • برنامه هایی را که به زبان انگلیسی تولید شده اند بیش از دیگر برنامه ها تماشا کنید.
  • توجه داشته باشید که در انتخاب برنامه ها دقت داشته باشید که از آن ها لذت کافی را ببرید در غیر این صورت شما را دلزده می کنند، کلماتی که در این برنامه ها استفاده می شود همان اصطلاحات عامیانه هستند که شنیدن آن ها سبب می شود در حافظه شما ثبت شوند و آن ها را به خاطر بسپارید.
  • با تلفن های گویا انگلیسی زبان تماس بگیرید، حتما توجه داشته باشید که شماره های انتخاب شده رایگان باشند.
  • فیلم هایی را برای دیدن انتخاب کنید که زیر ویس ندارد و به زبان انگلیسی هستند را تماشا کنید.
  • می توانید منابع خود را از اینترنت انتخاب کنید، منابع بسیاری هستند که شما می توانید با انتخاب آن ها مهارت شنیدن خود را تقویت کنید.

 

تقویت مهارت نوشتن و خواندن به چه صورت است؟

دفتر نگارش روزانه داشته باشید  و با تمامی اطلاعات روزانه خود را در آن یاداشت کنید لازم نیست که حتما در ابتدای کار به رعایت دستور زبان توجه داشته باشید این امر کمک می کند شما سرگرم باشید و از یادگیری آسان زبان انگلیسی لذت کافی را ببرید.

ایمیل های خود را به صورت انگلیسی بنویسید.

توجه داشته باشید که هر چه نوشتن شما بیشتر باشد مهارت شما نیز تقویت می شود و با سرعت بیشتری زبان انگلیسی را یاد می گیرید .

تمام تلاش خود را به کار ببرید که الفبای انگلیسی را یاد بگیرید ومطالبی را که مطالعه می کنید حتما به زبان انگلیسی نوشته شده باشد.

راهکارهایی که می تواند زبان انگلیسی شما را تقویت کند به شرح زیر است:

در صورت امکان می توانید به کشورهای انگلیسی زبان سفر کنید.

با دوستان و هم کلاسی های خود تنها به زبان انگلیسی صحبت کنید.

برنامه های تلویزیونی که به زبان انگلیسی هستند را تماشا کنید.

اطلاعات خود را در ارتباط با گرامر زبان انگلیسی افزایش دهید.

کتاب ها و مجلاتی که نوشته شده اند را مطالعه کنید.

و غیره

شما میتوانید در آرتا انگلیش از اطلاعات مفید این سایت در خصوص یادگیری آسان زبان انگلیسی استفاده کنید.

راستی در مجموعه “مثل یک انگلیسی حرف بزن“ما تمام قواعد و گرامر و اسپیکینگ و … زبان انگلیسی رو از مقدماتی تا پیشرفته بهتون آموزش میدیم😊 در پیج اینستاگرام هم همراه ما باشید.

 

سخن پایانی

با توجه به این که زبان انگلیسی در زمره زبان های زنده دنیا قرار دارد و بسیاری افراد جهت برقراری ارتباط با افراد در دنیا باید با آن آشنا باشند از این رو یادگیری زبان انگلیسی جز واجبات در دنیای امروزی قرار گرفته است.

راه‌های مختلفی برای تقویت مهارت شنیداری در زبان انگلیسی وجود دارد که ما در این مقاله بهترین روش‌های تقویت شنیداری در زبان انگلیسی را معرفی کرده‌ٰایم و همچنین تیم تخصصی ما در آرتا انگلیش با تکیه بر به روز ترین متدها برای آموزش مهارت ‌های زبان انگلیسی بهترین خدمات را در اختیار شما کاربران عزیز قرار می دهد شما می توانید جهت برقراری ارتباط با کارشناسان مجموعه ما با شماره هایی که در پایان نوشتار درج شده است ارتباط برقرار کنید و اطلاعات لازم را در خصوص یادگیری آسان زبان انگلیسی دریافت کنید.

سفر هزار کيلومتری با يک قدم شروع می‌شود! همين الان يک قدم بردار!

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

SPIN TO WIN!

  • برای گرفتن کد تخفیف مجموعه‌ها شانست رو امتحان کن!
بزن بریم!
Never
Remind later
No thanks